Ezüsthegyi Kabóca fut

Ezüsthegyi Kabóca (Orbán Csaba) blogja mindenről, ami futás, és mindenről, ami ehhez kapcsolódik.

Friss topikok

Linkblog

HTML

A kompressziós szár

2011.04.04. 16:30 | Ezüsthegyi Kabóca | Szólj hozzá!

Eddig már többször olvastam (helyesebben Kedvesem olvasott fel) cikkekben a kompressziós zoknikról. Ezen írásokból alább linkeltem, így több fontos információt lehet ezekről megtudni. Engem is érdekelt, de nem volt reális, hogy a sok-sok kiadás mellett a közeljövőben kipróbáljam, vagyis vegyek egyet. A téli alapozás során kaptam tesztelésre, kipróbálásra egy Zensah kompressziós szárat. Miben is különbözik a zoknitól? A nevében. Ez egy bokától térdig érő szár, a lábfej része hiányzik. Miért előnyös? Mivel a zokni legkényesebb része pont a lábfej, így itt már régen elkopik, elszakad, mikor a lényeg, a kompressziót végző szár még ép lenne. Ráadásul zoknit többfélét használok. Attól függően, hogy milyen cipőben, milyen terepen, milyen időjárási viszonyok között megyek futni. Hosszabb futás, vagy rövidebb, edzés, vagy verseny, ez mind befolyásolja, hogy mit húzok a lábamra. Egy kompressziós zokni viszonylag drága, tehát minden igényt kielégíteni nem éppen az én anyagi lehetőségemnek megfelelő. Éppen ezért kapóra jött a szár, amiről előtte nem hallottam. Valószínűleg nem is néztem utána alaposan. Viszont itt volt a lehetőség a próbára.
Első alkalommal nem éreztem, hogy olyan szoros lenne, mint képzeltem. Aztán két kört mentem a szigeten, és utána kezdtem érezni a hatását. Még fél órát hordtam, és már tudtam, hogy regenerálódásra biztos kiváló. A következő két hétben futottam benne két órát is, és ekkor már a futás közbeni hatása is érezhető volt. A vádlimat összefogta, a fáradás során addig érzett izomrezgés elmaradt, lassabban éreztem a kimerültséget a lábszáramban. Mikor visszaadtam, jöttem rá, milyen jó volt. Főleg hosszabb futások után éreztem, hogy elnehezülnek a lábaim, éjjel pedig ismét jelentkeztek az aktív pihenés kellemetlen érzései, többször okozva álmatlan fél éjszakákat.
Ekkor keresett meg ismét a fenti szárat próbára biztosító cég, a Best Fit Solutions Kft, a Zensah kompressziós ruházat forgalmazója, és vállalta, hogy támogatja az edzéseimet, versenyeimet. Biztosított szárat, illetve kompressziós pólót is. Ez utóbbiról még nem tudok sokat írni, mert éppen az első tapasztalataimat szerzem róla. Viszont a szár a 2011. évi Kisbéri 100 kilométeres versenyen bebizonyította, hogy érdemes viselni. Az edzettségemtől függetlenül is végig könnyű maradt a lábam, nem jelentkezett az izmok elnehezülése, és miután a verseny után is rajtam maradt egy-másfél órán keresztül, végre úgy éreztem, hogy egy hosszabb futás után sem feltétlenül kell birodalmi lépegetőként közlekednem, és nem kell fél éjszakán át nyögnöm. Sőt, másnap a buszos-babacipelős hazautazás sem okozott kihívást.
Ajánlott cikkek a témában:

oliworld.hu

Edzésonline

Edzésonline teszt

Toti Sport

 

A bejegyzés trackback címe:

https://futokaboca.blog.hu/api/trackback/id/tr672799711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása